-
Blz. 1
Jaarrekening 2015
-
Blz. 2
Wethouder R.T.A. Korteland
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Inleiding
-
Blz. 5
Inleiding
-
Blz. 6
Programma Samenleving
-
Blz. 7
Programma Samenleving
-
Blz. 8
Toelichting wethouder J.R. Reuwer- Verheij
-
Blz. 9
Werk en inkomen
-
Blz. 10
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 11
Ondersteunen van (tijdelijk) kwetsbare inwoners
-
Blz. 12
Bestrijding van armoede, mede door een adequaat minimabeleid en (voortzetting van) facilitering van maatschappelijke initiatieven
-
Blz. 13
Voortzetting van de doelgerichte schuldhulpverlening om inwoners nieuwe kansen te bieden
-
Blz. 14
Stimulering van werk naar werk en van uitkering naar werk
-
Blz. 15
Via de SDD inzetten op het structureel helpen van mensen
-
Blz. 16
Vermindering van de werkloosheid, met name onder de jeugd
-
Blz. 17
Via de SDD inzetten op de integrale werkgeversbenadering
-
Blz. 18
Zorgen voor voldoende aanbod van leerwerkplaatsen
-
Blz. 19
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 20
Maatschappelijke ondersteuning, volksgezondheid en cultuur
-
Blz. 21
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 22
Bevorderen van maatschappelijke vorming door middel van cultuur
-
Blz. 23
De Culturele Adviesraad uitnodigen een voorstel voor de actualisering van de Nota Cultuurbeleid te doen
-
Blz. 24
Bevordering samenwerking lokale cultuuraanbieders
-
Blz. 25
Onderzoek naar en verbinden van mogelijke samenwerkingspartners
-
Blz. 26
Een lokale ondersteuningsstructuur waarbij naast de eigen kracht en het sociale netwerk optimaal gebruik wordt gemaakt van de maatschappelijke organisaties die lokaal actief zijn
-
Blz. 27
Verbinden van maatschappelijke organisaties bij invulling van lokaal maatwerk waardoor nieuwe voorzieningen tot stand komen dan wel bestaande voorzieningen beter benut worden
-
Blz. 28
Faciliteren maatschappelijke initiatieven (culturele) evenementen
-
Blz. 29
Faciliteren evenementen
-
Blz. 30
Financieringsstructuur voorzieningen en subsidies verminderen en vernieuwen
-
Blz. 31
Onderzoek naar mogelijkheden in de markt zetten van producten
-
Blz. 32
Het optimaliseren van de gezondheid van onze inwoners, waarbij leeftijd, afkomst of sociaal economische status geen belemmering mogen vormen
-
Blz. 33
Uitvoeren van een preventief gezondheidsbeleid of -programma in samenwerking met partners
-
Blz. 34
Invulling geven aan de nieuwe Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 (Wmo) waarbij inwoners met een ondersteuningsvraag zo licht als mogelijk en zo zwaar als nodig geholpen worden en de eigen regie zoveel als mogelijk behouden blijft
-
Blz. 35
Uitvoeren gemeentelijke taak bij de decentralisatie van de AWBZ/Wmo zoals verwoord in het Wmo beleidsplan Papendrecht/Drechtsteden en uitgewerkt in een lokaal uitvoeringsplan
-
Blz. 36
Inwoners van Papendrecht kunnen zo lang mogelijk zelfstandig blijven wonen
-
Blz. 37
Monitoren praktijksituaties bij zoeken naar mogelijkheden langer zelfstandig te blijven wonen
-
Blz. 38
Kinderen kennis laten maken met cultuur
-
Blz. 39
Bij de subsidieafspraken met ToBe meer nadruk leggen op kunstmenu en projecten scholen
-
Blz. 40
De visie op Cultuureducatie zal worden verwoord in een afzonderlijke nota
-
Blz. 41
Het aanbieden van een kunstmenu en specifieke projecten voor scholen die aansluiten bij de kerndoelen onderwijs
-
Blz. 42
Modernisering van het informatieconcept van de bibliotheek
-
Blz. 43
Samen met de bibliotheek een ontwikkelingslijn/plan ontwikkelen en implementeren. Hierbij worden tevens de samenwerkingsmogelijkheden onderzocht
-
Blz. 44
Overig
-
Blz. 45
Kunst in de openbare ruimte
-
Blz. 46
Maatschappelijk Vastgoed
-
Blz. 47
Onderbrengen van de collectie Moderne Kunst
-
Blz. 48
Poldermolen 8/Brandweer
-
Blz. 49
Subsidie proces/ontwikkelingen
-
Blz. 50
Verzelfstandiging theater
-
Blz. 51
Voortzetting onderzoek naar verzelfstandiging theater (gestart in 2014) en opstellen van een voorstel
-
Blz. 52
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 53
Onderwijs en jeugd
-
Blz. 54
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 55
Doorontwikkeling van het LOC West-Alblasserwaard tot een volwaardig coördinatie en kristallisatiepunt van onderwijs- en arbeidsmarktinitiatieven voor de topsectoren en verbonden toeleveranciers en afnemers/ Samenwerking scholen en bedrijven/ Dooron
-
Blz. 56
Uitvoeren van het Programma Onderwijs en Arbeidsmarkt – onderdeel onderwijs
-
Blz. 57
Het verminderen van jongerenoverlast
-
Blz. 58
Het mogelijk maken van een open inloop in Interval en in de wijk (chill-inn)
-
Blz. 59
Huisvesting van het jeugd- en jongerenwerk
-
Blz. 60
Onderzoek doen naar geschikte locatie(s)
-
Blz. 61
Iedereen moet gaven en talenten kunnen ontwikkelen
-
Blz. 62
Afhankelijk van de nieuwe visie van het kabinet op het peuterspeelzaalwerk en de kinderopvang wordt de lokale verordening kwaliteitsregels peuterspeelzalen aangepast
-
Blz. 63
De notitie Voorschoolse voorzieningen 2010-2014 en samenwerkingsovereenkomst Kansen voor Kinderen II worden geëvalueerd en geactualiseerd
-
Blz. 64
Uitvoeren van de Kadernota Onderwijs 2012-2016 en de tussenevaluatie van deze kadernota
-
Blz. 65
Uitvoeren van het Programma Onderwijs en Arbeidsmarkt – onderdeel onderwijs
-
Blz. 66
Jeugdigen groeien gezond en veilig op en krijgen kansen om zich te ontwikkelen en naar vermogen mee te kunnen doen
-
Blz. 67
Uitvoeren van de gemeentelijke taak bij de decentralisatie jeugdzorg
-
Blz. 68
Kinderen en jongeren kunnen zich ontwikkelen tot jongvolwassenen die later op een positieve manier invulling kunnen geven aan hun eigen leven en een bijdrage kunnen leveren aan de gemeenschap
-
Blz. 69
Evalueren van de Kadernota Jeugd 2010-2014
-
Blz. 70
Het jeugd- en jongerenwerk organiseert en coördineert sociaal culturele activiteiten voor verschillende doelgroepen gericht op talentontwikkeling (programma Meedoen)
-
Blz. 71
Jongeren die dreigen uit te vallen worden ondersteund en begeleid op straat en zo nodig naar de juiste hulpverlening geleid
-
Blz. 72
Uitvoeren van het speelruimtebeleid
-
Blz. 73
Onderwijshuisvesting is van goede kwaliteit
-
Blz. 74
Regie voeren op de bouw- en planningsactiviteiten van de schoolbesturen die volgen uit het Integraal Huisvestingsplan 2013-2022
-
Blz. 75
Overig
-
Blz. 76
Leerlingenvervoer
-
Blz. 77
Toekomst visie VO
-
Blz. 78
Verbinden van maatschappelijke organisaties bij de invulling van lokaal maatwerk
-
Blz. 79
Verbinden van maatschappelijke organisaties
-
Blz. 80
Verzelfstandiging van het jeugd- en jongerenwerk
-
Blz. 81
1e fase onderzoek naar verzelfstandiging
-
Blz. 82
Voldoende openbaar onderwijs
-
Blz. 83
Toezicht houden op het Openbaar Primair Onderwijs en Openbaar Voortgezet Onderwijs
-
Blz. 84
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 85
Sport
-
Blz. 86
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 87
Behoud van de sportvoorzieningen in Papendrecht
-
Blz. 88
Actualiseren en uitvoeren meerjarenonderhoudsplannen
-
Blz. 89
De sociale ontwikkeling bevorderen, overgewicht voorkomen en mentale fysieke gezondheid te bevorderen
-
Blz. 90
Sportverenigingen en scholen faciliteren bij hun educatieve taak om zoveel mogelijk mensen met sport in aanraking te brengen zoals verwoord in de beleidsnota 'Sport op Koers', onderdeel Sportstimulering
-
Blz. 91
Stimuleren van de organisatie van sportevenementen door verenigingen, die er voor zorgen dat sporten gestimuleerd worden en ook Papendrecht op de kaart zetten
-
Blz. 92
Investeringen Xtragrassvelden
-
Blz. 93
Realisering van drie Xtragrassvelden
-
Blz. 94
Overig
-
Blz. 95
Verduurzaming sportverenigingen
-
Blz. 96
Stimuleren van de inzet van vrijwilligers (vrijwilligersbank)
-
Blz. 97
Sportverenigingen faciliteren zoals verwoord in de beleidsnota 'Sport op Koers' onderdeel verenigingsondersteuning
-
Blz. 98
Verzelfstandiging van sportvoorzieningen, het sportcentrum in het bijzonder
-
Blz. 99
Voorbereiden en opstellen van een voorstel m.b.t. verzelfstandiging sportcentrum
-
Blz. 100
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 101
Economie en ondernemen
-
Blz. 102
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 103
Behoud en groei MKB
-
Blz. 104
Ruimte voor starters en ondernemen in wijken
-
Blz. 105
Sturen op een gezonde, toekomstgerichte detailhandel
-
Blz. 106
Vermindering van regels voor ondernemers
-
Blz. 107
Excellerende topsectoren
-
Blz. 108
Regionaal georganiseerde lobby bovenregionaal en richting Brussel
-
Blz. 109
Regionale promotie en acquisitie
-
Blz. 110
Revitaliseren van en bieden van ruimte voor bedrijven(terreinen)
-
Blz. 111
Stimuleren innovatie en cross-overs
-
Blz. 112
Verbeteren aansluiting tussen arbeidsmarkt en bedrijfsleven
-
Blz. 113
Verankeren van het onderwijs- en arbeidsmarktprogramma
-
Blz. 114
Verbinden, zichtbaar inspireren en uitdragen
-
Blz. 115
Overleg tussen gemeentebestuur en bedrijfsleven
-
Blz. 116
Promoten van Papendrecht als vestigingslocatie voor bedrijven
-
Blz. 117
Verduurzamen economie
-
Blz. 118
Verduurzamen van werklocaties en stimuleren maatschappelijk verantwoord ondernemen
-
Blz. 119
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 120
Programma Ruimte
-
Blz. 121
Programma Ruimte
-
Blz. 122
Toelichting Wethouder C. Koppenol
-
Blz. 123
Toelichting Wethouder R.T.A. Korteland
-
Blz. 124
Centrum
-
Blz. 125
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 126
Het functioneren van het winkelcentrum, de horeca en de parkeergarages bevorderen
-
Blz. 127
De locatie Den Briel ontwikkelen met duurzame toegevoegde waarde
-
Blz. 128
De locatie Veerpromenade ontwikkelen met duurzame toegevoegde waarde
-
Blz. 129
Verhogen van de kwaliteit van het centrum en het gebruik van de fiets stimuleren
-
Blz. 130
Visie centrumranden opstellen (aandacht voor toegangs- en looproutes en verbinding jachthaven)
-
Blz. 131
Verhoging van de dynamiek in het centrum
-
Blz. 132
Evenementen en activiteiten in het centrum faciliteren
-
Blz. 133
Het marktplein wordt heringericht tot multifunctioneel (evenementen)plein
-
Blz. 134
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 135
Mobiliteit
-
Blz. 136
Mobiliteit
-
Blz. 137
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 138
Het waarborgen van bereikbaarheid voor alle verkeersdeelnemers/ Het optimaliseren van veiligheid voor alle verkeersdeelnemers
-
Blz. 139
Actualisatie parkeerbeleid
-
Blz. 140
Evaluatie parkeerbeleid
-
Blz. 141
Op Basis van GVVP (beleid) opstellen van een uitvoeringsprogramma
-
Blz. 142
Regionale lobby gericht op verbeterde doorstroming A15/A16/N3
-
Blz. 143
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 144
Wonen en ruimtelijke kwaliteit
-
Blz. 145
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 146
Aantrekkelijk woonmilieu
-
Blz. 147
Het ontwikkelen van Land van Matena als rustig groen woonmilieu
-
Blz. 148
Aantrekkelijke bedrijvenlocaties
-
Blz. 149
Gebiedsontwikkeling Fokker Slobbengors
-
Blz. 150
Uitvoeren revitalisering bedrijventerrein Oosteind
-
Blz. 151
Aantrekkelijke, adaptieve woningvoorraad
-
Blz. 152
Bestaande woningvoorraad verbeteren
-
Blz. 153
Duurzaamheid bevorderen
-
Blz. 154
Mogelijkheden om langer thuis te wonen bevorderen
-
Blz. 155
Actueel en uitnodigend beleid
-
Blz. 156
Actueel houden woonvisie
-
Blz. 157
Huisvestingsverordening
-
Blz. 158
Prestatieafspraken met de woningcorporatie
-
Blz. 159
Borgen van ruimtelijke kwaliteit
-
Blz. 160
Handhaving
-
Blz. 161
Opstellen beheersverordening Papendrecht 2016 (nieuw)
-
Blz. 162
Opstellen beheersverordening Rivieroevers (nieuw)
-
Blz. 163
Opstellen bestemmingsplan 32 woningen Aalscholver (nieuw)
-
Blz. 164
Opstellen bestemmingsplan 7 Bouwkavels Tiendzone (nieuw)
-
Blz. 165
Opstellen bestemmingsplan Aan de Noord geluid (conform)
-
Blz. 166
Opstellen bestemmingsplan Dijklint (conform)
-
Blz. 167
Opstellen bestemmingsplan fietsbrug Matenasche Scheidkade (nieuw)
-
Blz. 168
Opstellen bestemmingsplan Woongebied II (ipv vaststellen)
-
Blz. 169
Opstellen buitenplanse afwijking Markt van Matena (ipv vaststellen)
-
Blz. 170
Opstellen Nota van uitgangspunten Dijklint (ipv vaststellen)
-
Blz. 171
Vaststellen bestemmingsplan Aansluiting A15/N3 (conform)
-
Blz. 172
Vaststellen bestemmingsplan Bedrijventerrein Oosteind (opnieuw)
-
Blz. 173
Vaststellen bestemmingsplan Slobbengors (opnieuw)
-
Blz. 174
Vaststellen buitenplanse afwijking Den Briel (nieuw)
-
Blz. 175
Vaststellen buitenplanse afwijking twee woningen Westeind 25 (nieuw)
-
Blz. 176
Vergunningen
-
Blz. 177
Doelmatig en integraal beheer van de openbare ruimte met als aandachtspunten kwaliteitsverbetering en veiligheidsbeleving
-
Blz. 178
Civiele kunstwerken
-
Blz. 179
Onderhoudsachterstand openbare ruimte
-
Blz. 180
Openbare verlichting (OVL)
-
Blz. 181
Opstellen IBOR beleidsplan waarbij keuzes worden gemaakt in kwaliteitsniveaus van wegen, groen en wegmeubilair
-
Blz. 182
Parkeergarages
-
Blz. 183
Waterbushaltes
-
Blz. 184
Wegen
-
Blz. 185
Werkzaamheden voorziening IBOR
-
Blz. 186
Versterken ruimtelijke kwaliteit in combinatie met de economische opgave
-
Blz. 187
Actueel gemeentebreed ruimtelijk beleid als handelingskader voor de gemeente en als basis voor het beoordelen van initiatieven
-
Blz. 188
Afronding Oostpolder
-
Blz. 189
Concrete binnenstedelijke projecten
-
Blz. 190
Gronduitgifte
-
Blz. 191
Herontwikkeling Lange Tiendweg zone
-
Blz. 192
Invloed uitoefenen op koppeling wateropgaven lange termijn aan versterking ruimtelijke kwaliteit
-
Blz. 193
Ontwikkeling Land van Matena
-
Blz. 194
Versterken blauwe en groene structuur en kwaliteit
-
Blz. 195
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 196
Groen, milieu en recreatie
-
Blz. 197
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 198
Behoud en versterking van het groene karakter van de gemeente
-
Blz. 199
Baggeren/Beschoeiing
-
Blz. 200
Bomen
-
Blz. 201
Flora en Fauna
-
Blz. 202
Nieuwland Parc
-
Blz. 203
Op een structurele, duurzame en beleidsmatige wijze waarborgen groene karakter
-
Blz. 204
Regionaal onderhoudsbestek bomen
-
Blz. 205
Rembrandtlaan
-
Blz. 206
Riolering
-
Blz. 207
Sociale moestuin Papendrecht
-
Blz. 208
Streefbeeldenplan stedelijk water
-
Blz. 209
Veerdam
-
Blz. 210
Werkzaamheden riolering
-
Blz. 211
Behoud van kwalitatief goede buitenspeelruimte en speelmogelijkheden
-
Blz. 212
Uitvoering geven aan uitvoeringsprogramma speelruimtebeleid 2011-2016
-
Blz. 213
Het gebied boven de A15 behouden als recreatie- en landschapsgebied
-
Blz. 214
Onderzoek naar mogelijkheden voor recreatieve en landschappelijke versterking van het gebied ten noorden van de A15
-
Blz. 215
Het Slobbengors behouden als sport- en recreatiegebied
-
Blz. 216
Aandacht geven bij uitwerking groenstructuur Slobbengors
-
Blz. 217
Inzetten op een duurzaam milieu
-
Blz. 218
Actieplan omgevingslawaai Papendrecht 2013-2018
-
Blz. 219
Actieve voorlichting over duurzaamheid en energieverbruik
-
Blz. 220
Bodembeheer: Nazorglocatie Veerdam / Het Havenhoofd
-
Blz. 221
Elektrische oplaadfaciliteiten
-
Blz. 222
Het bevorderen van afvalscheiding in samenhang met een goed functionerend afvalbrengstation (ABS)
-
Blz. 223
Invoeren ecologisch verantwoorde manier van onkruidbestrijding
-
Blz. 224
Vermindering van concentraties fijnstof en geluid- en verkeershinder
-
Blz. 225
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 226
Wijkgericht werken
-
Blz. 227
Wijkgericht werken
-
Blz. 228
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 229
Geo-informatie en –basisregistraties
-
Blz. 230
Aansluiting beheersysteem BOR op geo-warehouse (BGT)
-
Blz. 231
Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT)
-
Blz. 232
Basisregistraties Adressen en Gebouwen (BAG)
-
Blz. 233
Beheersysteem Openbare Ruimte (BOR)
-
Blz. 234
Geo-informatieplan 2013-2016
-
Blz. 235
Kwaliteitsmanagement geo-informatie & -basisregistraties
-
Blz. 236
Project Implementatieplan BGT gemeente Papendrecht
-
Blz. 237
Projectplan Kwaliteitsplan oppervlakte niet-woningen BAG gemeente Papendrecht
-
Blz. 238
Versterking wijkgericht werken
-
Blz. 239
Herijking rol wijkplatforms
-
Blz. 240
Onderzoek en ontwikkelen
-
Blz. 241
Verbreding wijkgericht werken
-
Blz. 242
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 243
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 244
Programma Bestuur en Regio
-
Blz. 245
Programma Bestuur en Regio
-
Blz. 246
Toelichting Burgemeester C.J.M. de Bruin
-
Blz. 247
Toelichting Wethouder J.N. Rozendaal
-
Blz. 248
Bestuur en organisatie
-
Blz. 249
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 250
Doorontwikkeling organisatie
-
Blz. 251
Bezinning op rol en werkwijze college en raad
-
Blz. 252
Blijvend professionaliseren P&C-cyclus
-
Blz. 253
Vergroten flexibele inzetbaarheid ambtelijk apparaat
-
Blz. 254
Regie versterken opdrachtgeverschap en control
-
Blz. 255
Organisatiebreed inzetten op opdrachtgericht werken
-
Blz. 256
Uitnodigend gemeentehuis dat past bij de veranderde rol van de overheid
-
Blz. 257
Noodzakelijk en doelmatig groot onderhoud gemeentehuis
-
Blz. 258
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 259
Dienstverlening
-
Blz. 260
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 261
Een alternatieve locatie zoeken voor de weekmarkt in verband met de herinrichtingswerkzaamheden op het marktplein in 2016
-
Blz. 262
Diverse locaties voor een tijdelijke verplaatsing van de weekmarkt inventariseren.
-
Blz. 263
Extra inzet van boa's hotspots
-
Blz. 264
Diverse locaties die zijn aangemerkt als hotspots
-
Blz. 265
Faciliteren bij evenementen in het centrumgebied
-
Blz. 266
Het bijhouden van een digitale evenementenkalender
-
Blz. 267
Het actualiseren van de drank- en horecavergunningen
-
Blz. 268
Het bezoeken van de drank- en horeca gelegenheden door boa's in 2015
-
Blz. 269
Het afhandelen van de aanvraag Koningsdag 2015
-
Blz. 270
Het begeleiden van de aanvragers bij hun aanvragen voor een vergunning voor activiteiten tijdens Koningsdag.
-
Blz. 271
Het bemiddelen in de wijken tussen mensen
-
Blz. 272
Buurtbemiddeling wordt ingeschakeld bij eenvoudige en complexe casussen
-
Blz. 273
Het ondersteunen van de handhaving in andere gemeenten
-
Blz. 274
Het verrichten van werkzaamheden door de Papendrechtse boa's in gemeenten Sliedrecht, Alblasserdam en Molenwaard
-
Blz. 275
Het organiseren van de verkiezing Provinciale Staten en Waterschappen
-
Blz. 276
Het begeleiden van het organisatieproces en de uitvoering van taken omtrent de verkiezing Provinciale Staten en Waterschappen.
-
Blz. 277
Het organiseren van het referendum over het Associatieverdrag tussen de EU en Oekraïne
-
Blz. 278
Het opstarten van het organisatieproces van het referendum
-
Blz. 279
Het uniformeren van het leerlingenvervoer binnen de Drechtsteden.
-
Blz. 280
Met de gemeenten binnen de Drechtsteden een regionale werkgroep oprichten.
-
Blz. 281
Inzet boa's betoging Fokker Technologies Holding B.V.
-
Blz. 282
Controleren en toezicht houden bij de betoging van Fokker B.V.
-
Blz. 283
Inzet boa's evenementen
-
Blz. 284
Controleren en toezichthouden bij evenementen
-
Blz. 285
Ontwikkelen digitalisering van de dienstverlening en social media
-
Blz. 286
Innovatie met digitale dienstverlening stimuleren
-
Blz. 287
Investeren in de digitale basisinfrastructuur voor de e-overheid
-
Blz. 288
Inwoners, bedrijven en instellingen op een moderne wijze betrekken bij de gemeente
-
Blz. 289
Meer producten en diensten digitaal beschikbaar stellen
-
Blz. 290
Onze dienstverlening is via nieuwe en oude media goed toegankelijk, kwalitatief hoogwaardig en snel
-
Blz. 291
Bieden van keuzevrijheid door producten en diensten via alle dienstverleningskanalen beschikbaar te blijven stellen
-
Blz. 292
Meer maatwerk afspraken
-
Blz. 293
Werken aan een uitnodigende uitstraling van de publieksbalie
-
Blz. 294
Tijdig afhandelen aanvragen reisdocumenten
-
Blz. 295
Zorgen voor voldoende capaciteit
-
Blz. 296
Verbetering van de beveiliging o.b.v. de zelfevaluaties BRP en Waardedocumenten
-
Blz. 297
Aan de hand van een verbeterplan zorgen voor een hoge kwaliteit
-
Blz. 298
Verwerking en afhandeling meldingen openbare ruimte
-
Blz. 299
Zorgen voor voldoende capaciteit om structureel de toename aan meldingen aan te kunnen
-
Blz. 300
Wij verminderen regeldruk en faciliteren maatschappelijke initiatieven waar mogelijk
-
Blz. 301
Betrokkenheid van inwoners, bedrijven en instellingen bij het verminderen van regeldruk vergroten
-
Blz. 302
Standaardiseren aanvraagformulieren en daarbij schrappen van indieningsvereisten
-
Blz. 303
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 304
Openbare Orde en Veiligheid
-
Blz. 305
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 306
Inwoners voelen zich veilig in hun eigen huis en buurt
-
Blz. 307
Benadrukken eigen verantwoordelijkheid van inwoners voor veiligheid in de leefomgeving
-
Blz. 308
Opstellen nieuw IVP
-
Blz. 309
Overleg met inwoners over veiligheidsaspecten per wijk
-
Blz. 310
Preventiemaatregelen inzetten om overlast, woninginbraken e.d. te voorkomen
-
Blz. 311
Verdere samenwerking in de veiligheidsketen
-
Blz. 312
Voortzetten verbetering samenwerking
-
Blz. 313
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 314
Communicatie
-
Blz. 315
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 316
Papendrecht op de kaart
-
Blz. 317
Gebruik maken van de mogelijkheden voor marketing en promotie
-
Blz. 318
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 319
Regio
-
Blz. 320
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 321
Continuering van regionale samenwerking
-
Blz. 322
Sturing versterken mogelijkheden verbonden partijen
-
Blz. 323
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 324
Algemene Dekkingsmidddelen
-
Blz. 325
Algemene Dekkingsmidddelen
-
Blz. 326
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 327
Paragrafen
-
Blz. 328
1. Weerstandsvermogen en risicobeleid
-
Blz. 329
1. Weerstandsvermogen en risicobeleid
-
Blz. 330
Structureel weerstandsvermogen
-
Blz. 331
Beoordeling weerstandscapaciteit
-
Blz. 332
Incidenteel weerstandsvermogen
-
Blz. 333
Herschikking reserves
-
Blz. 334
Financiële kengetallen
-
Blz. 335
Conclusie
-
Blz. 336
2. Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 337
2. Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 338
Openbare ruimte algemeen
-
Blz. 339
Riolering
-
Blz. 340
Wegen
-
Blz. 341
Groen
-
Blz. 342
Integraal beheer openbare ruimte (IBOR-voorziening)
-
Blz. 343
Openbare verlichting
-
Blz. 344
Civiele constructies (zoals bruggen, duikers, etc.)
-
Blz. 345
Speelruimte
-
Blz. 346
Water en baggeren
-
Blz. 347
Gebouwen
-
Blz. 348
Havens
-
Blz. 349
Elektrische laadpalen
-
Blz. 350
Parkeergarages
-
Blz. 351
3. Financiering
-
Blz. 352
3. Financiering
-
Blz. 353
Relatiebeheer
-
Blz. 354
Financiering
-
Blz. 355
Risicobeheer
-
Blz. 356
4. Lokale heffingen
-
Blz. 357
4. Lokale heffingen
-
Blz. 358
Evaluatie nieuwe ontwikkelingen en rijksbeleid
-
Blz. 359
Gemeentelijke belastingopbrengsten (bedragen x € 1.000,-)
-
Blz. 360
Heffing woonlasten
-
Blz. 361
Kwijtscheldingen
-
Blz. 362
5. Grondbeleid
-
Blz. 363
5. Grondbeleid
-
Blz. 364
Werkwijze
-
Blz. 365
Afgelsoten complexen
-
Blz. 366
Meerjarenperspectief grondexploitaties
-
Blz. 367
6. Verbonden Partijen
-
Blz. 368
6. Verbonden Partijen
-
Blz. 369
7. Bedrijfsvoering
-
Blz. 370
Arbeidsvoorwaarden en perosonele regelingen
-
Blz. 371
In- en uitstroom
-
Blz. 372
Inhuur van extern personeel
-
Blz. 373
Integriteit
-
Blz. 374
Opleiden en ontwikkelen
-
Blz. 375
Personeel
-
Blz. 376
WNT-verantwoording 2015
-
Blz. 377
Ziekteverzuim
-
Blz. 378
Informatieveiligheid
-
Blz. 379
8. Interbestuurlijk toezicht
-
Blz. 380
8. Interbestuurlijk toezicht
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap