Jaarrekening 2015
|
Blz. 1
|
Wethouder R.T.A. Korteland
|
Blz. 2
|
Programma’s
|
Blz. 3
|
Inleiding
|
Blz. 4
|
Inleiding
|
Blz. 5
|
Programma Samenleving
|
Blz. 6
|
Programma Samenleving
|
Blz. 7
|
Toelichting wethouder J.R. Reuwer- Verheij
|
Blz. 8
|
Werk en inkomen
|
Blz. 9
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 10
|
Ondersteunen van (tijdelijk) kwetsbare inwoners
|
Blz. 11
|
Bestrijding van armoede, mede door een adequaat minimabeleid en (voortzetting van) facilitering van maatschappelijke initiatieven
|
Blz. 12
|
Voortzetting van de doelgerichte schuldhulpverlening om inwoners nieuwe kansen te bieden
|
Blz. 13
|
Stimulering van werk naar werk en van uitkering naar werk
|
Blz. 14
|
Via de SDD inzetten op het structureel helpen van mensen
|
Blz. 15
|
Vermindering van de werkloosheid, met name onder de jeugd
|
Blz. 16
|
Via de SDD inzetten op de integrale werkgeversbenadering
|
Blz. 17
|
Zorgen voor voldoende aanbod van leerwerkplaatsen
|
Blz. 18
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 19
|
Maatschappelijke ondersteuning, volksgezondheid en cultuur
|
Blz. 20
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 21
|
Bevorderen van maatschappelijke vorming door middel van cultuur
|
Blz. 22
|
De Culturele Adviesraad uitnodigen een voorstel voor de actualisering van de Nota Cultuurbeleid te doen
|
Blz. 23
|
Bevordering samenwerking lokale cultuuraanbieders
|
Blz. 24
|
Onderzoek naar en verbinden van mogelijke samenwerkingspartners
|
Blz. 25
|
Een lokale ondersteuningsstructuur waarbij naast de eigen kracht en het sociale netwerk optimaal gebruik wordt gemaakt van de maatschappelijke organisaties die lokaal actief zijn
|
Blz. 26
|
Verbinden van maatschappelijke organisaties bij invulling van lokaal maatwerk waardoor nieuwe voorzieningen tot stand komen dan wel bestaande voorzieningen beter benut worden
|
Blz. 27
|
Faciliteren maatschappelijke initiatieven (culturele) evenementen
|
Blz. 28
|
Faciliteren evenementen
|
Blz. 29
|
Financieringsstructuur voorzieningen en subsidies verminderen en vernieuwen
|
Blz. 30
|
Onderzoek naar mogelijkheden in de markt zetten van producten
|
Blz. 31
|
Het optimaliseren van de gezondheid van onze inwoners, waarbij leeftijd, afkomst of sociaal economische status geen belemmering mogen vormen
|
Blz. 32
|
Uitvoeren van een preventief gezondheidsbeleid of -programma in samenwerking met partners
|
Blz. 33
|
Invulling geven aan de nieuwe Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 (Wmo) waarbij inwoners met een ondersteuningsvraag zo licht als mogelijk en zo zwaar als nodig geholpen worden en de eigen regie zoveel als mogelijk behouden blijft
|
Blz. 34
|
Uitvoeren gemeentelijke taak bij de decentralisatie van de AWBZ/Wmo zoals verwoord in het Wmo beleidsplan Papendrecht/Drechtsteden en uitgewerkt in een lokaal uitvoeringsplan
|
Blz. 35
|
Inwoners van Papendrecht kunnen zo lang mogelijk zelfstandig blijven wonen
|
Blz. 36
|
Monitoren praktijksituaties bij zoeken naar mogelijkheden langer zelfstandig te blijven wonen
|
Blz. 37
|
Kinderen kennis laten maken met cultuur
|
Blz. 38
|
Bij de subsidieafspraken met ToBe meer nadruk leggen op kunstmenu en projecten scholen
|
Blz. 39
|
De visie op Cultuureducatie zal worden verwoord in een afzonderlijke nota
|
Blz. 40
|
Het aanbieden van een kunstmenu en specifieke projecten voor scholen die aansluiten bij de kerndoelen onderwijs
|
Blz. 41
|
Modernisering van het informatieconcept van de bibliotheek
|
Blz. 42
|
Samen met de bibliotheek een ontwikkelingslijn/plan ontwikkelen en implementeren. Hierbij worden tevens de samenwerkingsmogelijkheden onderzocht
|
Blz. 43
|
Overig
|
Blz. 44
|
Kunst in de openbare ruimte
|
Blz. 45
|
Maatschappelijk Vastgoed
|
Blz. 46
|
Onderbrengen van de collectie Moderne Kunst
|
Blz. 47
|
Poldermolen 8/Brandweer
|
Blz. 48
|
Subsidie proces/ontwikkelingen
|
Blz. 49
|
Verzelfstandiging theater
|
Blz. 50
|
Voortzetting onderzoek naar verzelfstandiging theater (gestart in 2014) en opstellen van een voorstel
|
Blz. 51
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 52
|
Onderwijs en jeugd
|
Blz. 53
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 54
|
Doorontwikkeling van het LOC West-Alblasserwaard tot een volwaardig coördinatie en kristallisatiepunt van onderwijs- en arbeidsmarktinitiatieven voor de topsectoren en verbonden toeleveranciers en afnemers/ Samenwerking scholen en bedrijven/ Dooron
|
Blz. 55
|
Uitvoeren van het Programma Onderwijs en Arbeidsmarkt – onderdeel onderwijs
|
Blz. 56
|
Het verminderen van jongerenoverlast
|
Blz. 57
|
Het mogelijk maken van een open inloop in Interval en in de wijk (chill-inn)
|
Blz. 58
|
Huisvesting van het jeugd- en jongerenwerk
|
Blz. 59
|
Onderzoek doen naar geschikte locatie(s)
|
Blz. 60
|
Iedereen moet gaven en talenten kunnen ontwikkelen
|
Blz. 61
|
Afhankelijk van de nieuwe visie van het kabinet op het peuterspeelzaalwerk en de kinderopvang wordt de lokale verordening kwaliteitsregels peuterspeelzalen aangepast
|
Blz. 62
|
De notitie Voorschoolse voorzieningen 2010-2014 en samenwerkingsovereenkomst Kansen voor Kinderen II worden geëvalueerd en geactualiseerd
|
Blz. 63
|
Uitvoeren van de Kadernota Onderwijs 2012-2016 en de tussenevaluatie van deze kadernota
|
Blz. 64
|
Uitvoeren van het Programma Onderwijs en Arbeidsmarkt – onderdeel onderwijs
|
Blz. 65
|
Jeugdigen groeien gezond en veilig op en krijgen kansen om zich te ontwikkelen en naar vermogen mee te kunnen doen
|
Blz. 66
|
Uitvoeren van de gemeentelijke taak bij de decentralisatie jeugdzorg
|
Blz. 67
|
Kinderen en jongeren kunnen zich ontwikkelen tot jongvolwassenen die later op een positieve manier invulling kunnen geven aan hun eigen leven en een bijdrage kunnen leveren aan de gemeenschap
|
Blz. 68
|
Evalueren van de Kadernota Jeugd 2010-2014
|
Blz. 69
|
Het jeugd- en jongerenwerk organiseert en coördineert sociaal culturele activiteiten voor verschillende doelgroepen gericht op talentontwikkeling (programma Meedoen)
|
Blz. 70
|
Jongeren die dreigen uit te vallen worden ondersteund en begeleid op straat en zo nodig naar de juiste hulpverlening geleid
|
Blz. 71
|
Uitvoeren van het speelruimtebeleid
|
Blz. 72
|
Onderwijshuisvesting is van goede kwaliteit
|
Blz. 73
|
Regie voeren op de bouw- en planningsactiviteiten van de schoolbesturen die volgen uit het Integraal Huisvestingsplan 2013-2022
|
Blz. 74
|
Overig
|
Blz. 75
|
Leerlingenvervoer
|
Blz. 76
|
Toekomst visie VO
|
Blz. 77
|
Verbinden van maatschappelijke organisaties bij de invulling van lokaal maatwerk
|
Blz. 78
|
Verbinden van maatschappelijke organisaties
|
Blz. 79
|
Verzelfstandiging van het jeugd- en jongerenwerk
|
Blz. 80
|
1e fase onderzoek naar verzelfstandiging
|
Blz. 81
|
Voldoende openbaar onderwijs
|
Blz. 82
|
Toezicht houden op het Openbaar Primair Onderwijs en Openbaar Voortgezet Onderwijs
|
Blz. 83
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 84
|
Sport
|
Blz. 85
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 86
|
Behoud van de sportvoorzieningen in Papendrecht
|
Blz. 87
|
Actualiseren en uitvoeren meerjarenonderhoudsplannen
|
Blz. 88
|
De sociale ontwikkeling bevorderen, overgewicht voorkomen en mentale fysieke gezondheid te bevorderen
|
Blz. 89
|
Sportverenigingen en scholen faciliteren bij hun educatieve taak om zoveel mogelijk mensen met sport in aanraking te brengen zoals verwoord in de beleidsnota 'Sport op Koers', onderdeel Sportstimulering
|
Blz. 90
|
Stimuleren van de organisatie van sportevenementen door verenigingen, die er voor zorgen dat sporten gestimuleerd worden en ook Papendrecht op de kaart zetten
|
Blz. 91
|
Investeringen Xtragrassvelden
|
Blz. 92
|
Realisering van drie Xtragrassvelden
|
Blz. 93
|
Overig
|
Blz. 94
|
Verduurzaming sportverenigingen
|
Blz. 95
|
Stimuleren van de inzet van vrijwilligers (vrijwilligersbank)
|
Blz. 96
|
Sportverenigingen faciliteren zoals verwoord in de beleidsnota 'Sport op Koers' onderdeel verenigingsondersteuning
|
Blz. 97
|
Verzelfstandiging van sportvoorzieningen, het sportcentrum in het bijzonder
|
Blz. 98
|
Voorbereiden en opstellen van een voorstel m.b.t. verzelfstandiging sportcentrum
|
Blz. 99
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 100
|
Economie en ondernemen
|
Blz. 101
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 102
|
Behoud en groei MKB
|
Blz. 103
|
Ruimte voor starters en ondernemen in wijken
|
Blz. 104
|
Sturen op een gezonde, toekomstgerichte detailhandel
|
Blz. 105
|
Vermindering van regels voor ondernemers
|
Blz. 106
|
Excellerende topsectoren
|
Blz. 107
|
Regionaal georganiseerde lobby bovenregionaal en richting Brussel
|
Blz. 108
|
Regionale promotie en acquisitie
|
Blz. 109
|
Revitaliseren van en bieden van ruimte voor bedrijven(terreinen)
|
Blz. 110
|
Stimuleren innovatie en cross-overs
|
Blz. 111
|
Verbeteren aansluiting tussen arbeidsmarkt en bedrijfsleven
|
Blz. 112
|
Verankeren van het onderwijs- en arbeidsmarktprogramma
|
Blz. 113
|
Verbinden, zichtbaar inspireren en uitdragen
|
Blz. 114
|
Overleg tussen gemeentebestuur en bedrijfsleven
|
Blz. 115
|
Promoten van Papendrecht als vestigingslocatie voor bedrijven
|
Blz. 116
|
Verduurzamen economie
|
Blz. 117
|
Verduurzamen van werklocaties en stimuleren maatschappelijk verantwoord ondernemen
|
Blz. 118
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 119
|
Programma Ruimte
|
Blz. 120
|
Programma Ruimte
|
Blz. 121
|
Toelichting Wethouder C. Koppenol
|
Blz. 122
|
Toelichting Wethouder R.T.A. Korteland
|
Blz. 123
|
Centrum
|
Blz. 124
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 125
|
Het functioneren van het winkelcentrum, de horeca en de parkeergarages bevorderen
|
Blz. 126
|
De locatie Den Briel ontwikkelen met duurzame toegevoegde waarde
|
Blz. 127
|
De locatie Veerpromenade ontwikkelen met duurzame toegevoegde waarde
|
Blz. 128
|
Verhogen van de kwaliteit van het centrum en het gebruik van de fiets stimuleren
|
Blz. 129
|
Visie centrumranden opstellen (aandacht voor toegangs- en looproutes en verbinding jachthaven)
|
Blz. 130
|
Verhoging van de dynamiek in het centrum
|
Blz. 131
|
Evenementen en activiteiten in het centrum faciliteren
|
Blz. 132
|
Het marktplein wordt heringericht tot multifunctioneel (evenementen)plein
|
Blz. 133
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 134
|
Mobiliteit
|
Blz. 135
|
Mobiliteit
|
Blz. 136
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 137
|
Het waarborgen van bereikbaarheid voor alle verkeersdeelnemers/ Het optimaliseren van veiligheid voor alle verkeersdeelnemers
|
Blz. 138
|
Actualisatie parkeerbeleid
|
Blz. 139
|
Evaluatie parkeerbeleid
|
Blz. 140
|
Op Basis van GVVP (beleid) opstellen van een uitvoeringsprogramma
|
Blz. 141
|
Regionale lobby gericht op verbeterde doorstroming A15/A16/N3
|
Blz. 142
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 143
|
Wonen en ruimtelijke kwaliteit
|
Blz. 144
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 145
|
Aantrekkelijk woonmilieu
|
Blz. 146
|
Het ontwikkelen van Land van Matena als rustig groen woonmilieu
|
Blz. 147
|
Aantrekkelijke bedrijvenlocaties
|
Blz. 148
|
Gebiedsontwikkeling Fokker Slobbengors
|
Blz. 149
|
Uitvoeren revitalisering bedrijventerrein Oosteind
|
Blz. 150
|
Aantrekkelijke, adaptieve woningvoorraad
|
Blz. 151
|
Bestaande woningvoorraad verbeteren
|
Blz. 152
|
Duurzaamheid bevorderen
|
Blz. 153
|
Mogelijkheden om langer thuis te wonen bevorderen
|
Blz. 154
|
Actueel en uitnodigend beleid
|
Blz. 155
|
Actueel houden woonvisie
|
Blz. 156
|
Huisvestingsverordening
|
Blz. 157
|
Prestatieafspraken met de woningcorporatie
|
Blz. 158
|
Borgen van ruimtelijke kwaliteit
|
Blz. 159
|
Handhaving
|
Blz. 160
|
Opstellen beheersverordening Papendrecht 2016 (nieuw)
|
Blz. 161
|
Opstellen beheersverordening Rivieroevers (nieuw)
|
Blz. 162
|
Opstellen bestemmingsplan 32 woningen Aalscholver (nieuw)
|
Blz. 163
|
Opstellen bestemmingsplan 7 Bouwkavels Tiendzone (nieuw)
|
Blz. 164
|
Opstellen bestemmingsplan Aan de Noord geluid (conform)
|
Blz. 165
|
Opstellen bestemmingsplan Dijklint (conform)
|
Blz. 166
|
Opstellen bestemmingsplan fietsbrug Matenasche Scheidkade (nieuw)
|
Blz. 167
|
Opstellen bestemmingsplan Woongebied II (ipv vaststellen)
|
Blz. 168
|
Opstellen buitenplanse afwijking Markt van Matena (ipv vaststellen)
|
Blz. 169
|
Opstellen Nota van uitgangspunten Dijklint (ipv vaststellen)
|
Blz. 170
|
Vaststellen bestemmingsplan Aansluiting A15/N3 (conform)
|
Blz. 171
|
Vaststellen bestemmingsplan Bedrijventerrein Oosteind (opnieuw)
|
Blz. 172
|
Vaststellen bestemmingsplan Slobbengors (opnieuw)
|
Blz. 173
|
Vaststellen buitenplanse afwijking Den Briel (nieuw)
|
Blz. 174
|
Vaststellen buitenplanse afwijking twee woningen Westeind 25 (nieuw)
|
Blz. 175
|
Vergunningen
|
Blz. 176
|
Doelmatig en integraal beheer van de openbare ruimte met als aandachtspunten kwaliteitsverbetering en veiligheidsbeleving
|
Blz. 177
|
Civiele kunstwerken
|
Blz. 178
|
Onderhoudsachterstand openbare ruimte
|
Blz. 179
|
Openbare verlichting (OVL)
|
Blz. 180
|
Opstellen IBOR beleidsplan waarbij keuzes worden gemaakt in kwaliteitsniveaus van wegen, groen en wegmeubilair
|
Blz. 181
|
Parkeergarages
|
Blz. 182
|
Waterbushaltes
|
Blz. 183
|
Wegen
|
Blz. 184
|
Werkzaamheden voorziening IBOR
|
Blz. 185
|
Versterken ruimtelijke kwaliteit in combinatie met de economische opgave
|
Blz. 186
|
Actueel gemeentebreed ruimtelijk beleid als handelingskader voor de gemeente en als basis voor het beoordelen van initiatieven
|
Blz. 187
|
Afronding Oostpolder
|
Blz. 188
|
Concrete binnenstedelijke projecten
|
Blz. 189
|
Gronduitgifte
|
Blz. 190
|
Herontwikkeling Lange Tiendweg zone
|
Blz. 191
|
Invloed uitoefenen op koppeling wateropgaven lange termijn aan versterking ruimtelijke kwaliteit
|
Blz. 192
|
Ontwikkeling Land van Matena
|
Blz. 193
|
Versterken blauwe en groene structuur en kwaliteit
|
Blz. 194
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 195
|
Groen, milieu en recreatie
|
Blz. 196
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 197
|
Behoud en versterking van het groene karakter van de gemeente
|
Blz. 198
|
Baggeren/Beschoeiing
|
Blz. 199
|
Bomen
|
Blz. 200
|
Flora en Fauna
|
Blz. 201
|
Nieuwland Parc
|
Blz. 202
|
Op een structurele, duurzame en beleidsmatige wijze waarborgen groene karakter
|
Blz. 203
|
Regionaal onderhoudsbestek bomen
|
Blz. 204
|
Rembrandtlaan
|
Blz. 205
|
Riolering
|
Blz. 206
|
Sociale moestuin Papendrecht
|
Blz. 207
|
Streefbeeldenplan stedelijk water
|
Blz. 208
|
Veerdam
|
Blz. 209
|
Werkzaamheden riolering
|
Blz. 210
|
Behoud van kwalitatief goede buitenspeelruimte en speelmogelijkheden
|
Blz. 211
|
Uitvoering geven aan uitvoeringsprogramma speelruimtebeleid 2011-2016
|
Blz. 212
|
Het gebied boven de A15 behouden als recreatie- en landschapsgebied
|
Blz. 213
|
Onderzoek naar mogelijkheden voor recreatieve en landschappelijke versterking van het gebied ten noorden van de A15
|
Blz. 214
|
Het Slobbengors behouden als sport- en recreatiegebied
|
Blz. 215
|
Aandacht geven bij uitwerking groenstructuur Slobbengors
|
Blz. 216
|
Inzetten op een duurzaam milieu
|
Blz. 217
|
Actieplan omgevingslawaai Papendrecht 2013-2018
|
Blz. 218
|
Actieve voorlichting over duurzaamheid en energieverbruik
|
Blz. 219
|
Bodembeheer: Nazorglocatie Veerdam / Het Havenhoofd
|
Blz. 220
|
Elektrische oplaadfaciliteiten
|
Blz. 221
|
Het bevorderen van afvalscheiding in samenhang met een goed functionerend afvalbrengstation (ABS)
|
Blz. 222
|
Invoeren ecologisch verantwoorde manier van onkruidbestrijding
|
Blz. 223
|
Vermindering van concentraties fijnstof en geluid- en verkeershinder
|
Blz. 224
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 225
|
Wijkgericht werken
|
Blz. 226
|
Wijkgericht werken
|
Blz. 227
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 228
|
Geo-informatie en –basisregistraties
|
Blz. 229
|
Aansluiting beheersysteem BOR op geo-warehouse (BGT)
|
Blz. 230
|
Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT)
|
Blz. 231
|
Basisregistraties Adressen en Gebouwen (BAG)
|
Blz. 232
|
Beheersysteem Openbare Ruimte (BOR)
|
Blz. 233
|
Geo-informatieplan 2013-2016
|
Blz. 234
|
Kwaliteitsmanagement geo-informatie & -basisregistraties
|
Blz. 235
|
Project Implementatieplan BGT gemeente Papendrecht
|
Blz. 236
|
Projectplan Kwaliteitsplan oppervlakte niet-woningen BAG gemeente Papendrecht
|
Blz. 237
|
Versterking wijkgericht werken
|
Blz. 238
|
Herijking rol wijkplatforms
|
Blz. 239
|
Onderzoek en ontwikkelen
|
Blz. 240
|
Verbreding wijkgericht werken
|
Blz. 241
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 242
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 243
|
Programma Bestuur en Regio
|
Blz. 244
|
Programma Bestuur en Regio
|
Blz. 245
|
Toelichting Burgemeester C.J.M. de Bruin
|
Blz. 246
|
Toelichting Wethouder J.N. Rozendaal
|
Blz. 247
|
Bestuur en organisatie
|
Blz. 248
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 249
|
Doorontwikkeling organisatie
|
Blz. 250
|
Bezinning op rol en werkwijze college en raad
|
Blz. 251
|
Blijvend professionaliseren P&C-cyclus
|
Blz. 252
|
Vergroten flexibele inzetbaarheid ambtelijk apparaat
|
Blz. 253
|
Regie versterken opdrachtgeverschap en control
|
Blz. 254
|
Organisatiebreed inzetten op opdrachtgericht werken
|
Blz. 255
|
Uitnodigend gemeentehuis dat past bij de veranderde rol van de overheid
|
Blz. 256
|
Noodzakelijk en doelmatig groot onderhoud gemeentehuis
|
Blz. 257
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 258
|
Dienstverlening
|
Blz. 259
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 260
|
Een alternatieve locatie zoeken voor de weekmarkt in verband met de herinrichtingswerkzaamheden op het marktplein in 2016
|
Blz. 261
|
Diverse locaties voor een tijdelijke verplaatsing van de weekmarkt inventariseren.
|
Blz. 262
|
Extra inzet van boa's hotspots
|
Blz. 263
|
Diverse locaties die zijn aangemerkt als hotspots
|
Blz. 264
|
Faciliteren bij evenementen in het centrumgebied
|
Blz. 265
|
Het bijhouden van een digitale evenementenkalender
|
Blz. 266
|
Het actualiseren van de drank- en horecavergunningen
|
Blz. 267
|
Het bezoeken van de drank- en horeca gelegenheden door boa's in 2015
|
Blz. 268
|
Het afhandelen van de aanvraag Koningsdag 2015
|
Blz. 269
|
Het begeleiden van de aanvragers bij hun aanvragen voor een vergunning voor activiteiten tijdens Koningsdag.
|
Blz. 270
|
Het bemiddelen in de wijken tussen mensen
|
Blz. 271
|
Buurtbemiddeling wordt ingeschakeld bij eenvoudige en complexe casussen
|
Blz. 272
|
Het ondersteunen van de handhaving in andere gemeenten
|
Blz. 273
|
Het verrichten van werkzaamheden door de Papendrechtse boa's in gemeenten Sliedrecht, Alblasserdam en Molenwaard
|
Blz. 274
|
Het organiseren van de verkiezing Provinciale Staten en Waterschappen
|
Blz. 275
|
Het begeleiden van het organisatieproces en de uitvoering van taken omtrent de verkiezing Provinciale Staten en Waterschappen.
|
Blz. 276
|
Het organiseren van het referendum over het Associatieverdrag tussen de EU en Oekraïne
|
Blz. 277
|
Het opstarten van het organisatieproces van het referendum
|
Blz. 278
|
Het uniformeren van het leerlingenvervoer binnen de Drechtsteden.
|
Blz. 279
|
Met de gemeenten binnen de Drechtsteden een regionale werkgroep oprichten.
|
Blz. 280
|
Inzet boa's betoging Fokker Technologies Holding B.V.
|
Blz. 281
|
Controleren en toezicht houden bij de betoging van Fokker B.V.
|
Blz. 282
|
Inzet boa's evenementen
|
Blz. 283
|
Controleren en toezichthouden bij evenementen
|
Blz. 284
|
Ontwikkelen digitalisering van de dienstverlening en social media
|
Blz. 285
|
Innovatie met digitale dienstverlening stimuleren
|
Blz. 286
|
Investeren in de digitale basisinfrastructuur voor de e-overheid
|
Blz. 287
|
Inwoners, bedrijven en instellingen op een moderne wijze betrekken bij de gemeente
|
Blz. 288
|
Meer producten en diensten digitaal beschikbaar stellen
|
Blz. 289
|
Onze dienstverlening is via nieuwe en oude media goed toegankelijk, kwalitatief hoogwaardig en snel
|
Blz. 290
|
Bieden van keuzevrijheid door producten en diensten via alle dienstverleningskanalen beschikbaar te blijven stellen
|
Blz. 291
|
Meer maatwerk afspraken
|
Blz. 292
|
Werken aan een uitnodigende uitstraling van de publieksbalie
|
Blz. 293
|
Tijdig afhandelen aanvragen reisdocumenten
|
Blz. 294
|
Zorgen voor voldoende capaciteit
|
Blz. 295
|
Verbetering van de beveiliging o.b.v. de zelfevaluaties BRP en Waardedocumenten
|
Blz. 296
|
Aan de hand van een verbeterplan zorgen voor een hoge kwaliteit
|
Blz. 297
|
Verwerking en afhandeling meldingen openbare ruimte
|
Blz. 298
|
Zorgen voor voldoende capaciteit om structureel de toename aan meldingen aan te kunnen
|
Blz. 299
|
Wij verminderen regeldruk en faciliteren maatschappelijke initiatieven waar mogelijk
|
Blz. 300
|
Betrokkenheid van inwoners, bedrijven en instellingen bij het verminderen van regeldruk vergroten
|
Blz. 301
|
Standaardiseren aanvraagformulieren en daarbij schrappen van indieningsvereisten
|
Blz. 302
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 303
|
Openbare Orde en Veiligheid
|
Blz. 304
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 305
|
Inwoners voelen zich veilig in hun eigen huis en buurt
|
Blz. 306
|
Benadrukken eigen verantwoordelijkheid van inwoners voor veiligheid in de leefomgeving
|
Blz. 307
|
Opstellen nieuw IVP
|
Blz. 308
|
Overleg met inwoners over veiligheidsaspecten per wijk
|
Blz. 309
|
Preventiemaatregelen inzetten om overlast, woninginbraken e.d. te voorkomen
|
Blz. 310
|
Verdere samenwerking in de veiligheidsketen
|
Blz. 311
|
Voortzetten verbetering samenwerking
|
Blz. 312
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 313
|
Communicatie
|
Blz. 314
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 315
|
Papendrecht op de kaart
|
Blz. 316
|
Gebruik maken van de mogelijkheden voor marketing en promotie
|
Blz. 317
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 318
|
Regio
|
Blz. 319
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 320
|
Continuering van regionale samenwerking
|
Blz. 321
|
Sturing versterken mogelijkheden verbonden partijen
|
Blz. 322
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 323
|
Algemene Dekkingsmidddelen
|
Blz. 324
|
Algemene Dekkingsmidddelen
|
Blz. 325
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 326
|
Paragrafen
|
Blz. 327
|
1. Weerstandsvermogen en risicobeleid
|
Blz. 328
|
1. Weerstandsvermogen en risicobeleid
|
Blz. 329
|
Structureel weerstandsvermogen
|
Blz. 330
|
Beoordeling weerstandscapaciteit
|
Blz. 331
|
Incidenteel weerstandsvermogen
|
Blz. 332
|
Herschikking reserves
|
Blz. 333
|
Financiële kengetallen
|
Blz. 334
|
Conclusie
|
Blz. 335
|
2. Onderhoud kapitaalgoederen
|
Blz. 336
|
2. Onderhoud kapitaalgoederen
|
Blz. 337
|
Openbare ruimte algemeen
|
Blz. 338
|
Riolering
|
Blz. 339
|
Wegen
|
Blz. 340
|
Groen
|
Blz. 341
|
Integraal beheer openbare ruimte (IBOR-voorziening)
|
Blz. 342
|
Openbare verlichting
|
Blz. 343
|
Civiele constructies (zoals bruggen, duikers, etc.)
|
Blz. 344
|
Speelruimte
|
Blz. 345
|
Water en baggeren
|
Blz. 346
|
Gebouwen
|
Blz. 347
|
Havens
|
Blz. 348
|
Elektrische laadpalen
|
Blz. 349
|
Parkeergarages
|
Blz. 350
|
3. Financiering
|
Blz. 351
|
3. Financiering
|
Blz. 352
|
Relatiebeheer
|
Blz. 353
|
Financiering
|
Blz. 354
|
Risicobeheer
|
Blz. 355
|
4. Lokale heffingen
|
Blz. 356
|
4. Lokale heffingen
|
Blz. 357
|
Evaluatie nieuwe ontwikkelingen en rijksbeleid
|
Blz. 358
|
Gemeentelijke belastingopbrengsten (bedragen x € 1.000,-)
|
Blz. 359
|
Heffing woonlasten
|
Blz. 360
|
Kwijtscheldingen
|
Blz. 361
|
5. Grondbeleid
|
Blz. 362
|
5. Grondbeleid
|
Blz. 363
|
Werkwijze
|
Blz. 364
|
Afgelsoten complexen
|
Blz. 365
|
Meerjarenperspectief grondexploitaties
|
Blz. 366
|
6. Verbonden Partijen
|
Blz. 367
|
6. Verbonden Partijen
|
Blz. 368
|
7. Bedrijfsvoering
|
Blz. 369
|
Arbeidsvoorwaarden en perosonele regelingen
|
Blz. 370
|
In- en uitstroom
|
Blz. 371
|
Inhuur van extern personeel
|
Blz. 372
|
Integriteit
|
Blz. 373
|
Opleiden en ontwikkelen
|
Blz. 374
|
Personeel
|
Blz. 375
|
WNT-verantwoording 2015
|
Blz. 376
|
Ziekteverzuim
|
Blz. 377
|
Informatieveiligheid
|
Blz. 378
|
8. Interbestuurlijk toezicht
|
Blz. 379
|
8. Interbestuurlijk toezicht
|
Blz. 380
|
Activiteiten
|
|
Zoeken
|
|
Bijlagen
|
|
Contact
|
|
PrivacyStatement
|
|
Sitemap
|
|