Wij ondernemen activiteiten gericht op het beheer en onderhoud van (water-)wegen, straten, bermen, pleinen, bruggen, openbare verlichting, gladheidbestrijding en de havens (behalve de Jachthaven). Het nautisch beheer wordt gedaan door het Havenbedrijf Rotterdam. Naast het beheer treffen wij passende maatregelen ten behoeve van de bereikbaarheid met weinig verkeersoverlast, zowel voor de auto, de fiets als voor het openbaar vervoer. Hierbij is altijd aandacht voor de verkeersveiligheid. Voor een gezonde en veilige leefomgeving wordt in samenhang naar aanpassingen aan het verkeersysteem gekeken. Ook wordt het parkeersysteem (in het centrum) verder geoptimaliseerd.
Uitgaven
4,5%
€ 4.227
x €1.000
Inkomsten
0,86%
€ 809
x €1.000
Saldo
€ -3.418
x €1.000
2. Verkeer, vervoer en waterstaat
Uitgaven
4,5%
€ 4.227
x €1.000
Inkomsten
0,86%
€ 809
x €1.000
Saldo
€ -3.418
x €1.000
2.1 Verkeer en vervoer
Wat willen we bereiken?
Terug naar navigatie - Wat willen we bereiken?Doelmatig en integraal beheer van de openbare ruimte
Wat hebben we daarvoor gedaan
Het optimaliseren van veiligheid voor alle verkeersdeelnemers
Wat hebben we daarvoor gedaan
Het waarborgen van bereikbaarheid voor alle verkeersdeelnemers
Wat hebben we daarvoor gedaan
2.2 Parkeren
Wat willen we bereiken?
Terug naar navigatie - Wat willen we bereiken?Bevorderen gebruik parkeergarages
Parkeersysteem optimaliseren
Wat hebben we daarvoor gedaan
2.3 Recreatieve havens
Recreatieve havens
Terug naar navigatie - Recreatieve havensPapendrecht beschikt over een recreatieve haven, de Jachthaven. De Jachthaven wordt beheerd en onderhouden door de Watersportvereniging Papendrecht.
2.4 Economische havens en waterwegen
2.4 Economische havens en waterwegen
Terug naar navigatie - 2.4 Economische havens en waterwegenPapendrecht heeft de volgende havens: Jachthaven, Kooyhaven, Ketelhaven en Schaarhaven. Binnen deze havens verzorgt de gemeente het beheer en onderhoud van het water. Het beheer en onderhoud van de kades alleen in de Jachthaven en Kooyhaven. Het nautisch beheer voor de Kooyhaven, Ketelhaven en Schaarhaven wordt gedaan door het Havenbedrijf Rotterdam. De Johannahaven is een particuliere haven.
Wat willen we bereiken?
Terug naar navigatie - Wat willen we bereiken?Het waarborgen van de bereikbaarheid havens.
Wat hebben we daarvoor gedaan
2.5 Openbaar vervoer
Wat willen we bereiken?
Terug naar navigatie - Wat willen we bereiken?Het waarborgen van bereikbaarheid voor verkeersdeelnemers via het openbaar vervoer
Wat hebben we daarvoor gedaan
Wat mag het kosten ?
Terug naar navigatie - Wat mag het kosten ?
Bedragen x €1.000
Exploitatie | Realisatie 2017 | Begroting 2018 | Raming 2018 (na wijziging) | Realisatie 2018 | Verschil 2018 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | ||||||
Verkeer en vervoer | -2.768 | -2.751 | -2.862 | -3.076 | -215 | |
Parkeren | -1.357 | -891 | -959 | -861 | 98 | |
Recreatieve havens | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Economische havens en waterwegen | -116 | -114 | -105 | -135 | -30 | |
Openbaar vervoer | -162 | -157 | -157 | -155 | 2 | |
Totaal Lasten | -4.403 | -3.912 | -4.082 | -4.227 | -145 | |
Baten | ||||||
Verkeer en vervoer | 76 | 76 | 22 | 68 | 46 | |
Parkeren | 631 | 599 | 643 | 607 | -36 | |
Economische havens en waterwegen | 339 | 143 | 143 | 134 | -9 | |
Totaal Baten | 1.047 | 818 | 808 | 809 | 1 | |
Resultaat | -3.357 | -3.095 | -3.275 | -3.418 | -144 |